Jeg hopper opp og ned av glede, så kjekt å se deg her igjen.
Lærte du masse sist og skjønte du noe av Stavangerdialekten min? Du blir nok ikke kvitt meg så fort skal du se for jeg har mye på hjertet. Håper det er læring for deg hele veien, for jeg vet du har mye igjen for å leke masse på Facebook. Tenk om hver dag var en lek da…alt blir det vi gjør det til tenker jeg! Jeg sørger for å leke litt hver eneste dag og da mener jeg bestemt å leke på Facebook.
Her kommer det snart ny video
Her er mine 9 beste tips:
- Personlig: På Facebook snakker vi med mennesker og det er få bedrifter som kommer unna med logo som profilbilde. Et ansikt er mye hyggeligere og en personlig JEG-form som viser at det er mennesker som jobber i ditt firma. Utrolig viktig at dette ikke sees på som en salgskanal. Deling av kunnskap, raushet og engasjement funker, og gjerne personifisering ved hjelp av morsomme eller gode bilder.
- Nytt innhold: Du MÅ oppdatere mer enn en gang i uken. Du kommer ingen vei om du ikke bruker dette som et viktig sted å kommunisere. To ganger for dagen gir deg verdi, men alt handler hva slgas innhold. Et bilde, et link til et innlegg eller et spørsmål. Sørg for litt underholdning, ikke tenk salg. Har du det litt morro så har følgerne dine det morro. Vi er mennesker på Facebook og snakk derfor til menneskene.
- Dialog: Igjen, snakk MED meg, ikke til meg. Jeg liker ikke reklame på Facebook, jeg vil se hvem du er og hvordan du har det på jobb. Hva du jobber med og hva kunnskap du kan dele med meg. Hva kan du som jeg kan lære noe av? Spør meg om det er noe du lurer på og jeg vil hjelpe deg. Dette er dialog i sosiale medier.
- Engasjer: Dette gjør du ved å be meg kommentere, be meg om å like eller dele det du oppdaterer. Forstå verdien av å få mange likes og kommentarerer, at du da kommer opp i feeden til vennene til de som engasjerer seg. Da begynner viraleffekten til Facebook å jobbe med deg, og den har stor effekt om du gjør tingene riktig.
- Opplæring: jeg vil gjerne følge din bedrift om du har noe å lære meg. Noe du gir meg eller noe du kan bidra med. Lær meg det beste du kan og jeg vil snakke varmt om deg videre. Da snakker vi Word of mouth på nettet og flere som følger.
- Word of mouth: Få andre til å snakke om deg på nettet og lær opp kundene dine til å gjøre dette på Facebook.
- Personlig design: Det er viktig at designet ditt har en rød tråd over det hele og at både nettsiden din, Facebooksiden din og kanskje signaturen på mailen er gjenkjenbar for meg som din kunde eller mulig kunde.
- Relasjon kunder: Skap en tettere relasjon til dine kunder ved å invitere de i egne grupper hvor dere kan dele kunnskap og engasjere hverandre i business.
- Mål din suksess: Følg nøye med på innsikter på din Facebookside for å måle din suksess. Se hva som funket sist uke for det vil garantert fungere igjen!